کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

🔶در مجمع«خساپا»و«خودرو»چه گذشت؟ از عرضه "آریا"وسود توقف پراید تا عرضه "تارا اتوماتیک"و"آریسان جدید" گزارش مجمع ایرانخودرو وسایپا/ 31تیر1400

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 9 دقيقه


🔶در مجمع«خساپا»و«خودرو»چه گذشت؟ از زمان عرضه "آریا" و سودآوری با توقف تولید پراید تا زمان عرضه "تارا اتوماتیک" و "آریسان جدید" گزارش کامل اتفاقات مجمع ایران خودرو و سایپا/ 31تیر1400

 

+  سود سایپا از صادرات خودرو چقدرست؟ در مجمع 1402 سایپا و ایران خودرو چه گذشت؟

>>در مجمع 1400 ایران خودرو و سایپا چه گذشت؟  
>> خودروی "شاهین" در بازار ایران گل خواهد کرد...
>> توقف تولید پراید به نفع سایپا است ...
>> مدیرعامل سایپا: امسال از زیان دهی خارج می شویم...
>> صنعت خودرو صرفه جویی ۱۵ میلیارد دلاری دارد ...
>> دشمن ما ترامپ نیست بلکه قیمت گذاری دستوری و شورای رقابت است...
>> نظام قیمت گذاری از جمله در خودرو در کشور دچار اشکال اساسی است...

 

وب سایت بورس نگار - مجمع دو خودروساز بزرگ کشور "خودرو" و"خساپا" با خبرهای مهم مدیران عامل  ایران خودرو و سایپا و دون تقسیم سود نقدی برای سهامداران برگزار شد در ادامه گزارش کاملی از این دو مجمع را مرور خواهیم کرد ...

 

📌 گزارش کامل مجمع سالانه سایپا

سلیمانی مدیرعامل:
✅ ابتدای سال ۹۹ سود ناویژه مثبت داشتیم. برنامه داشتیم که در این سال زیان نداشته باشیم اما در سه ماهه دوم نهاده و ارز بالا رفتند ما توقع ۱۱ تا ۱۳ هزار تومان برای دلار را داشتیم و این باعث شد برنامه ریزی ما به هم بریزد.

✅ با شورای رقابت جلسات زیادی داشتیم. قیمت هایی که ما گرفتیم از شرکت رقیب به مراتب بهتر بود.

✅ امسال در سه ماهه اول سود ناویژه داریم و اگر شاخص های اقتصادی در همین حدود باقی بماند از زیان دهی خارج می شویم.

✅ میانگین فروش خودرو ما ۵۰ میلیون تومان بود که به حدود ۱۰۰ میلیون رسید و امیدواریم امسال به ۱۴۰ میلیون تومان هم برسد.

✅ اولین سالی است که هیچ تعهدی برای خود ایجاد نکردیم. کل تعهدات باقی مانده ما ۱۷۰ هزار  دستگاه است و معوقات ما به بیش از ۳۰۰۰ دستگاه رسیده است. برای معوقات باید جریمه می دادیم و امیدواریم تا دو ماه آینده دیگر تعهد معوق نداشته باشیم.

✅ پارس خودرو یکی از معضلات ما بود. سال ۹۸ و ۹۹ فقط برای ما پراید می زد که متوقف شد. خط جدید با ظرفیت ۲۶۰ هزار دستگاه آماده و نصب شد و کوییک ار به انها داده شد و یک محصول دیگر هم دارند.

 


وب سایت بورس نگار  گزارش_مجمع_سایپا

سلیمانی مدیرعامل:
✅ هیچکدام از نهاده های تولید دستوری نیست. یک خودرو یک تن ورق و ۸ میلیون تومان ورق لازم داشته که شده ۳۰ میلیون تومان. ما پافشاری زیادی برای اصلاح قیمت ها کردیم. قیمت فروردین ۹۹ که از شورای رقابت گرفتیم خوب بود اما دلار که گران شد تا پاییز قیمت را تغییر ندادند.

رئیس مجمع:
✅ دشمن شما ترامپ نیست بلکه قیمت گذاری دستوری و شورای رقابت است. این به نفع مردم هم نیست و سود آن به جیب بعضی ها می رود. دولتمردان پول را از تولید خارج و به دست دلال صفتان می دهند. مانع زدایی اصلی این شرکت آزاد سازی قیمت است. ما قول می دهیم قیمت بازار آزاد را پایین بیاوریم ولی شما قیمت گذاری دستوری را حذف کنید.

نماینده سازمان بورس:
✅ ما هم به دنبال خارج سازی از شورای رقابت هستیم و سال ۹۷ اولین ارگانی بودیم که مکاتبات کردیم که منجر شد قسمتی از قیمت گذاری از شورای رقابت خارج شود.


 وب سایت بورس نگار  گزارش_مجمع_سایپا

سلیمانی مدیرعامل:
✅ تولید پراید را متوقف کردیم. واردکنندگان خودرو و شبکه های خارجی نسبت به پراید جبهه داشتند و به برند سایپا ضربه می‌زدند. در این محصول زیان مضاعفی متحمل می‌شدیم و اگر متوقف نکرده بودیم حداقل ۲۱۳۰ میلیارد تومان زیان گروه افزایش می یافت. قطعه سازان و کارگران نگران بودند از حذف پراید ولی نه تنها مشکلی برای ما ایجاد نشد بلکه ظرف ۴۵ روز ظرفیت از دست رفته ما برگشت.

✅ خودروهای دیگر خودروسازها فقط تغییرات کوچک دارند و اسمش عوض شده اما شاهین همه چیزش از نو بود. اینطور نبود که تغییرات مختصر بدهیم و عرضه کنیم. خیلی از خودروها ایرادات زیادی دارند اما شاهین با کمترین ایراد عرضه شد. توقع از پراید به شاهین تبدیل می‌شود.

✅ ما سه محصول در نیمه دوم خواهیم داشت. آریا در مراحل تست و نهایی سازی است. کاملا اتوماتیک است. مثل شاهین همه چیزش مربوط به خود ما است. شاهین اتوماتیک داریم که از آبان ماه تولید انبوه می‌شود. اطلس جایگزین تیبا می‌شود و انتهای امسال تولید می‌شود.

✅ در خودروهای تجاری سبک هم به زامیاد دستور دادیم نیسان را متوقف کند و پادرا پلاس جایگزین شود.

✅ در خودروهای سنگین در سایپا دیزل کار کردیم. مشکل عمده سایپا دیزل حل شده و محصولات جدید آن را عرضه خواهیم کرد.

✅ تولید اتوبوس را شروع کردیم. دو اتوبوس برقی و دیزلی داریم و قرارداد آن ها بسته شده است.


📌 گزارش مجمع سالانه سایپا

✅ پروژه ملی تندر دچار مشکل شده بود. آن را با تغییراتی بومی سازی کردیم که ۱۴۰۱ به بازار عرضه می شود.

✅ در سال قبل دو محصول به عراق، آذربایجان و تونس صادر کردیم. علاوه بر آن قطعه و خدمات نیز به بازارهای هدف صادر شد.

✅ از خدمات پس از فروش بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال درآمد داشتیم.

✅ ۱۴۶۸ میلیارد تومان از شرکت های زیر مجموعه در بورس عرضه شدند.

✅ برای خروج از زیان به دنبال افزایش تولید، افزایش صادرات، تولید محصولات سود آور تر،  استفاده از ابزارهای مالی و فروش دارایی های مازاد و غیر مولد هستیم.

✅ صنعت خودرو صرفه جویی ۱۵ میلیارد دلاری دارد.

✅ در ۱۰ ماه خط تولید کوئیک را ایجاد کردیم.

✅ روزی ۱۳۰۰ پراید تولید می کردیم که تصمیم به خروج آن گرفتیم. الان ۵ خودرو اصلی با تیراژ یکسان داریم. شاهین در بازار ایران گل خواهد کرد. استقبال از شاهین نسبت به بقیه خودروها بیشتر بوده است.

✅ آریا خودرو کلاس c است که در تابستان تست ها تمام و در مهر عرضه می شود.

✅ از ۵۲۰ هزار دستگاه تعهدات به ۲۶۰ هزار دستگاه رسیده ایم.

✅ خودرو برقی تا پاییز ۱۴۰۱ عرضه می شود.


 


📌 گزارش مجمع سالیانه ایران خودرو

مقیمی مدیرعامل:
✅ تسریع در تحویل به مشتریان داشتیم. 200 هزار معوقه داشتیم که بعد از عید غدیر به 3500 دستگاه کاهش خواهد یافت.

✅ ایران‌ خودرو دیزل از 93 حقوق و مزایا را از ما میگرفت. ما توانستیم این شرکت را از قیمت گذاری خارج کنیم و بعد از 9 سال خط اتوبوس رانی راه اندازی کنیم. در این شرکت داخلی سازی را دنبال می کنیم. 50 درصد از سهم بازار را ایرانخودرو دیزل دارد و بعد از یک دهه به سود عملیاتی در این شرکت رسیدیم. سال آینده مطالبات ما از آن‌ها رفع می شود. امروز در این شرکت میزان تولید 3 باربر سال قبل است. این اقدامات را در تک تک شرکت ها دنبال می‌کنیم.

✅ در سال 99 ما 54 پروژه تعریف کردیم.  106 پروژه در سال 1400 داریم

✅ به دنبال کاهش هزینه ها هستیم. 3136 میلیارد تومان کاهش هزینه داشتیم. در ساخت داخل با کمک قطعه سازان و حوزه های دفاعی و شرکت های دانش بنیان 133 میلیون یورو صرفه جویی در سال 1400 خواهیم داشت. یکی از موضوعات ما فروش اموال غیر مولد است.


مجمع #خودرو
وب سایت بورس نگار گزارش کامل مجمع سالیانه ایران خودرو


رئیس مجمع: این خبر را به سهامداران می دهیم که حقوق سهامداران در خصوص شرکت فرانسوی به خوبی ایفا شده است. ملاحظاتی داریم که فعلا نمی توانیم اعلام عمومی کنیم. قولی که دادیم انجام شده است.


 گزارش کامل مجمع سالیانه ایران خودرو وب سایت بورس نگار

✅ 67 درصد رشد تولید خودرو تجاری صورت گرفت. 93 درصد کاهش تعهدات معوق داشتیم. با کاهش ارزبری 228 میلیون یورویی همراه بودیم.

✅ در 13 ماه پلتفرم تارا طراحی و تولید شد.  5 محصول ارتقا یافته عرضه کردیم. گیربکس 6 دنده دستی در 9 ماه طراحی و تولید شد. گیربکس اتوماتیک بدون شریک خارجی در دست طراحی است. در حال ساخت قوای محرکه برای خودروی الکتریکی هستیم.

✅ بیش از 50 درصد از سهم بازار کشور را داریم.

✅ توقف آریسان را داشتیم که به دلیل مسائل محیط زیستی بود. آریسان جدید در ماه های آبان تا آذر عرضه می شود.

✅  تارا تا چند روز آینده تحویل می شود و تارا اتوماتیک در مهر ماه عرضه خواهد شد.

 

📌 گزارش کامل مجمع سالیانه ایران خودرو #خودرو
وب سایت بورس نگار  گزارش کامل مجمع سالیانه ایران خودرو


ابوالحسنی ناظر مجمع:
✅ نظام قیمت گذاری از جمله در خودرو در کشور دچار اشکال اساسی است.  نهاده های تولیدی چند برابر می شود اما نمی توانید در بخش فروش اعمال قیمت کنید. تلاش داریم این روند اصلاح شود.

 

✅ ابوالحسنی: درباره بانک پارسیان هیچ سهامداری نمی تواند بیش از 10 درصد سهم داشته باشد. سال گذشته که وضع بورس خوب بود در 25 تیر به صورت بلوکی بخشی از سهام برای فروش گذاشته شد که فروش نرفت و خرد خرد فروختیم. بعد وضع بورس خراب شد و نتوانستیم ادامه دهیم. هنوز هم همان وضعیت هست و در شرایط مناسب این سهام را رد می‌کنیم

✅  شرکت در موقعیت زیان دهی قرار دارد و هر قدمی به بهبود آن کمک می‌کند. برای خروج از زیان دهی تلاش زیادی کردیم و به نتیجه نهایی نرسیدیم. امیدواریم از ماده 90 استفاده کنیم. اگر در دولت فعلی نشد در دولت بعد پیگیری می‌کنیم.

✅ در تلاشیم اول قیمت را اصلاح کنیم. بعد زیان را به کسانی که قیمت را تحمیل کردند منتقل کنیم. سال 98 تلاش شد یک افزایش سرمایه تجدید ارزیابی بدهند که به ما کمک کرد. اما در همان جا برخی معاملات مورد سوال قرار گرفت.


 رئیس مجمع:
✅ همکاران بخش حقوقی انتظارات به حقی داشتند. به نظرم منافع اعضای حقیقی هم همین است. باید ترتیباتی اتخاذ شود که در 4 ماه آینده این ها به نتیجه برسد و در غیر اینصورت بخشی از تولید با قیمت واقعی و همراه سود عرضه شود. مجمع این حق را دارد که چنین درخواستی را تکلیف کنند./ گردآوری و تنظیم: وب سایت بورس نگار

+ برای مشاهده سود سهام سال 1400 شرکتها +زمان ونحوه دریافت آن در سال 1400 اینجا کلیک کنید
+ در مجمع «سپ» چه گذشت؟ جزئیات مجمع 1400 پرداخت الكترونيك سامان کیش را اینجا بخوانید
+ در مجمع 1400 ایران خودرو و سایپا چه گذشت؟ برای جرئیات کامل مجمع خساپا و خودرو "کلیک" کنید
+ در مجمع 1400 فولاد مبارکه چه گذشت؟ جزئیات کامل مجمع فولاد مبارکه را اینجا بخوانید
+ در مجمع شستا 1400 چه گذشت؟ جزئیات کامل مجمع #شستا را اینجا بخوانید
+ در مجمع #برکت چه گذشت؟ برای جرئیات مجمع #برکت "کلیک" کنید + جدول زمانبندی پرداخت سود سهام

 

برچسب ها: ,,,,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان