کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

🔴در مجمع 1403 «فولاد» چه گذشت؟ از رونمایی از ابرپروژه های #فولاد در کردستان و چهارمحال بختیاری تا خرید #اپال و افزایش سرمایه/ تیر1403

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 14 دقيقه


🔵 در مجمع 1403 «فولاد» چه گذشت؟ تقسیم 40 تومان سود نقدی در مجمع #فولاد؛ از رونمایی از ابرپروژه های #فولاد مبارکه در سراسر کشور تا زمان افتتاح فازهای تکمیلی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و تجدیدپذیر خورشیدی و طرحهای توسعه در کردستان و چهارمحال بختیاری؛ در حال بررسی خرید #اپال هستیم؛ رتبه اول صادرکننده غیرنفتی کشور هستیم؛ امسال هم افزایش سرمایه از سود انباشته خواهیم داشت؛ چشم انداز ۱۴۱۰ #فولاد درآمد ۱۵ میلیارد دلاری است... / تیر1403
#اخبار_مجمع_فولاد وب سایت بورس نگار


>>> مشروح کامل اتفافات مجمع 1403 فولاد مبارکه  
>> در مجمع فولاد مبارکه 400 ریال سود نقدی تصویب شد
>> زمان و نحوه دریافت سود سهامداران فولاد مبارکه اعلام شد...
>> مدیرعامل فولاد مبارکه: 
علیرغم مشکلات درآمد عملیاتی ۵۰ درصد و سود خالص ۳۶ درصد رشد داشته
>> طیب نیا: ۱۸ همت درآمد #فولاد حاصل از ۱۲ محصول جدید بوده
>> طیب نیا: نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگا واتی ۱۴۰۵ به بهره برداری می رسد
>> مدیرعامل فولاد مبارکه: نیروگاه سیکل ترکیبی #فولاد مبارکه مانع توقف خط تولید شرکت شد

>> در کردستان گندله سازی ۸۰۰ هزار تنی را در دست اجرا داریم در چهارمحال و بختیاری طرح ریخته‌گری بیلت

#اخبار_مجمع_فولاد وب سایت بورس نگار

وب سایت بورس نگار - امروز مجمع 1403 #فولاد مبارکه بعنوان یکی از بزرگترین شرکتهای بورس تهران برگزار شد قیمت سهام فولاد از زمان مجمع سال پیش که 546  تومان بود علیرغم بازار رکودی و یک افزایش سرمایه 35 درصدی به 519 تومان رسیده که عملکرد مناسبی محسوب میگردد در ادامه خلاصه ای از برنامه ها، خبرهای مهم و اتفاقات و حواشی مجمع 1403 #فولاد مبارکه را مرور می کنیم پس با وب سایت بورس نگار همراه باشید ...

 

#اخبار_مجمع_فولاد وب سایت بورس نگار
جدیدترین خبرها از مجامع بورسی -
امروز مجمع 1403 #فولاد مبارکه بعنوان یکی از بزرگترین شرکتهای بورس تهران برگزار شد قیمت سهام فولاد از زمان مجمع سال پیش که 546  تومان بود علیرغم بازار رکودی و یک افزایش سرمایه 35 درصدی به 519 تومان رسیده که عملکرد مناسبی محسوب میگردد در ادامه خلاصه ای از برنامه ها، خبرهای مهم و اتفاقات و حواشی مجمع 1403 #فولاد مبارکه را مرور می کنیم پس با وب سایت بورس نگار همراه باشید ...

#اخبار_مجمع_فولاد وب سایت بورس نگار

#اخبار_مجمع_فولاد وب سایت بورس نگار
📌 خلاصه مهمترین های مجمع 1403 سالانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان:

 

✅در چهارمحال و بختیاری طرح ریخته‌گری بیلت ۸۰۰ هزار تنی و واحد بلک پلیت ۱۵۰ هزار تنی در شرکت توان‌آور را در دستور کار داریم.

✅ پروژه نورد گرم شماره ۲ ، ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تیر سال ۴۰۵ تکمیل خواهد شد

✅ آب باید به اصفهان برسد و آن را به صنایع دیگر بفروشیم تا از این محل هم برای سهامداران سود ایجاد کنیم.

✅ در بحث گندله‌سازی، در استان کردستان گندله‌سازی ۸۰۰هزار تنی را در دست اجرا داریم.

✅ در چهارمحال و بختیاری، طرح ریخته‌گری بیلت ۸۰۰هزار تنی و واحد بلک پلیت ۱۵۰هزار تنی در شرکت توان‌آور را در دستور کار داریم.

✅ به گفته مدیرعامل فولاد، اگر نیروگاه سیکل ترکیبی احداث نمی‌شد، با توقف خط تولید و کاهش شدید تولید مواجه می‌شدیم. نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت فولاد مبارکه تاکنون ۷۶درصد رشد فیزیکی داشته که فاز اول آن مهرماه سال گذشته و فاز دوم نیز خردادماه امسال به بهره‌برداری رسیده است.

✅ این پروژه برای بهره‌برداری کامل به حدود ۲.۲ همت بودجه نیاز دارد که در برنامه امسال ۱.۰۶ همت برای آن دیده شده و پیش‌بینی می‌شود که این پروژه تا تیرماه سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد. چنانچه این پروژه اجرایی نمی‌شد، با توجه به اعمال محدودیت‌های انرژی، شبیه دیگر تولیدکنندگان فولادی با توقف خط تولید و کاهش شدید تولید در فولاد مبارکه مواجه می‌شدیم.

✅ برآورد می‌شود پروژه نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه تا سال ۱۴۰۵ تکمیل شود. این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲، ۲۳.۸درصد و تا پایان خردادماه ۱۴۰۳، ۳۲درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و سهم سال ۱۴۰۳ این پروژه بیش از ۱۸.۳ همت خواهد بود.

✅ هیچ کدام از محصولات خود را خارج از نرخ‌های کشف شده در بورس کالا نمی‌فروشیم.

✅ به دنبال بهبود پروژه‌های آهن‌سازی خود هستیم.

✅ هنوز برای خرید #اپال تصمیم‌گیری نکرده‌ایم و در حال بررسی هستیم.

✅ خط نورد گرم ۲ را تاسیس می‌کنیم تا محصولاتی تولید کنیم که قابلیت صادراتی داشته باشند. این پروژه یک ابرپروژه است و آن را در شرایطی شروع کردیم که پولی بابت اجرای آن به یک شرکت آلمانی پرداخت کردیم. پروژه به دلیل کرونا به تعویق افتاد و تعدیل‌های متعدد و نرخ‌های جدید ارز، هر روز چالش جدیدی را برای این پروژه ایجاد می‌کند. با این حال پیشرفت ۳۵درصدی این پروژه قابل توجه است.

✅ طرح تولید استنلس استیل را دنبال می‌کنیم.

✅ درخصوص تأمین ارز پروژه‌ها گفته شد: خط فاینانس چینی را نیز دو سال دنبال کردیم. ۱۰۰ میلیون یورو اوراق مرابحه را با یکی از بانک‌های داخلی دنبال می‌کنیم.

✅در مجموعه قلع اندود ۷۰۰ میلیارد تومان سود ساخته شده است.

✅ سال گذشته طبقه زمین به‌صورت بروز ارزش‌گذاری شد، اما هیأت مدیره به این نتیجه رسید که این موضوع به نفع سهامداران نیست. به همین دلیل از این اقدام منصرف شدیم.

✅ در سال جاری از محل سود انباشته، افزایش سرمایه می‌دهیم.

✅ هفته گذشته، اولین پنل‌های پروژه نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی خورشیدی فولاد مبارکه نصب شده  با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، تولید برق در این نیروگاه به زودی آغاز می‌شود و تا پایان سال و قبل از فصل گرم سال آینده، حداقل ۱۲۰ مگاوات تولید این نیروگاه را در مدار خواهیم داشت.

✅ فولاد مبارکه در کنار سرمایه‌گذاری و مشارکت در اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان، خرید پساب ۶ شهر جدید را نیز در دستور کار دارد و می‌توان گفت سال آینده مشکل آب در فولاد برطرف می‌شود.

✅ امسال، فولاد مبارکه در مجموع حدود ۳۹ همت برای تکمیل پروژه‌ها نیاز دارد که از این میزان ۱۵ همت برای تکمیل پروژه‌ها در داخل شرکت فولاد مبارکه است.

✅ در پایان مجمع فولاد مبارکه به ازای هر سهم ۴۰ تومان معادل ۵۱درصد سود قابل تقسیم، سود تقسیم شد که از کهر ماه به حساب سجام سهامداران فولاد واریز می شود.

>>> حاضرین در مجمع 1403 فولاد مبارکه - وب سایت بورس نگار

 

 

📌 مشروح کامل مهمترین های تصمیمات مجمع 1403 سالانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان:

 مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد مبارکه اصفهان با حضور ۶۹.۲۸ درصد سهامداران برگزار شد


🔻 مشروح مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان  

🔹مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ دقایقی پیش با حضور ۶۹.۲۸ درصد از سهامداران در سالن اجتماعات ساختمان نگین نقش جهان آغاز شد.
🔹استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۲، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره و تعیین پاداش هیئت مدیره از موارد ذکر شده در دستورجلسه این مجمع است.

 

گزارش مدیرعامل فولاد مبارکه در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت (۱):
🔻افق ۱۴۱۰ فولاد مبارکه حضور مقتدرانه در جمع ۲۰ شرکت فولادی برتر جهان با درآمد سالانه ۱۵ میلیارد دلار است

محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:
🔹امروز فولاد مبارکه دارای سهم ۱.۵ درصدی در تولید ناخالص ملی (GDP) و سهم ۶.۵ درصدی در تولید ناخالص ملی بخش صنعت است.
🔹 کسب درآمد سالانه بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار با کسب حداقل ۲۰% درآمد سالانه از کسب وکارهای غیرفولادی، الگوی ملی بنگاه داری، جایگاه اول در رتبه بندی برتر کشور (IMI۱۰۰)، سازمان سرآمد در جایزه پایداری سازمانی انجمن جهانی فولاد، ایجاد کسب وکارهای جدید، تکمیل زنجیره متوازن برای تولید ۱۸ میلیون تن فولاد خام و حضور مقتدرانه در جمع ۲۰ شرکت فولادی در جهان از اهداف کلان فولاد مبارکه در افق ۱۴۱۰ است.
🔹شرکت فولاد مبارکه توانست در همایش شرکت‌های برتر ایران (IMI 100) در سال گذشته رتبه اول از نظر شاخص فروش در گروه فلزات آهنی، رتبه دوم در شاخص ارزش افزوده، سودآوری و ارزش بازار، رتبه سوم اشتغال‌زایی و رتبه هشتم فروش را در میان ۵۰۰ شرکت برتر کشور کسب کند.

 

🔻تولید ۱۲ محصول جدید در سال ۱۴۰۲ در فولاد مبارکه

محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه:
🔹استراتژی‌های شرکت فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۲ عبارت بودند از: بهره‌برداری حداکثری و اقتصادی از ظرفیت‌های تولید با تمرکز بر تولید محصولات ویژه، توسعه متوازن زنجیره ارزش و زیرساخت‌های مورد نیاز، توسعه نوآوری و فناوری، توسعه پایداری اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی و حکمرانی، توسعه سرمایه‌های انسانی و ارتقای بهره‌وری و دلبستگی کارکنان.
🔹در سال ۱۴۰۲، ۱۲ محصول جدید با کسب ۱۸ همت درآمد در فولاد مبارکه تولید شد. همچنین تولید ۸۶۲۸ هزارتن آهن اسفنجی با رشد ۰.۴ درصدی و بهره‌برداری ۹۰ درصدی از ظرفیت اسمی، تولید ۸۸۴۵ هزارتن تختال با رشد ۲ درصدی و بهره‌برداری ۱۰۱ درصدی از ظرفیت اسمی، تولید ۶۶۵۶ هزارتن کلاف گرم با رشد یک درصدی و بهره‌برداری ۱۰۱ درصدی ظرفیت اسمی، تولید ۱۹۷ هزارتن کلاف گالوانیزه با رشد ۴۰ درصدی و بهره‌برداری ۹۲ درصدی ظرفیت اسمی، تولید ۱۵۵۰ هزارتن کلاف سرد با کاهش ۰.۴  درصدی و بهره‌برداری ۹۱ درصدی ظرفیت اسمی از دستاوردهای سال ۱۴۰۲ بود.


🔻اگر نیروگاه سیکل ترکیبی در فولاد مبارکه ساخته نمی‌شد با توقف خط تولید و کاهش شدید تولید مواجه بودیم

محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:
🔹 نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت فولاد مبارکه تاکنون ۷۶ درصد رشد فیزیکی داشته است که فاز اول آن مهر ماه سال گذشته و فاز دوم نیز خرداد ماه امسال به بهره برداری رسیده است، این پروژه برای بهره برداری کامل به حدود ۲.۲ همت بودجه نیاز دارد که در برنامه امسال ۱.۰۶ همت برای آن دیده شده و پیش بینی می‌شود که این پروژه تا تیر ماه سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد. چنانچه این پروژه اجرایی نمی‌شد با توجه به اعمال محدودیت‌های انرژی، شبیه دیگر تولیدکنندگان فولادی با توقف خط تولید و کاهش شدید تولید در فولاد مبارکه مواجه بودیم.
🔹برآورد می‌شود پروژه نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه تا سال ۱۴۰۵ تکمیل شود. این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ ۲۳.۸ درصد و تا پایان خرداد ۱۴۰۳، ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و سهم سال ۱۴۰۳ این پروژه بیش از ۱۸.۳ همت خواهد بود.

 

گزارش مدیرعامل فولاد مبارکه در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت (۴):
🔻سال آینده مشکل آب در فولاد مبارکه با  اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان و خرید پساب ۶ شهر جدید برطرف خواهد شد

محمدیاسر طیب نیا، مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه:
🔹هفته گذشته اولین پنل‌های پروژه نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی خورشیدی فولاد مبارکه نصب شده است، با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته تولید برق در این نیروگاه به زودی آغاز می‌شود و تا پایان سال و قبل از فصل گرم سال آینده حداقل ۱۲۰ مگاوات تولید این نیروگاه را در مدار خواهیم داشت.
🔹فولاد مبارکه در کنار سرمایه‌گذاری و مشارکت در اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان، خرید پساب ۶ شهر جدید را نیز در دستور کار دارد و می‌توان گفت سال آینده مشکل آب در فولاد مبارکه برطرف خواهد شد.  
🔹برآورد مخارج تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای گروه فولاد مبارکه جمعا حدود ۱۵۶.۵ همت است که از این میزان ۵۹.۱ همت برای تکمیل پروژه‌های جاری در داخل فنس شرکت فولاد مبارکه و مابقی نیز برای دیگر شرکت‌های زیر مجموعه است.

 

گزارش مدیرعامل فولاد مبارکه در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت(۵):
🔻توانمندسازی و جلب مشارکت همه ذی نفعان رویکرد فولاد مبارکه در حوزه تحقق مسئولیت اجتماعی است/ افزایش ۱۵ درصدی راندمان کشاورزی در حوزه‌های تحت آموزش فولاد مبارکه

محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:
🔹 فولاد مبارکه توانمندسازی و جلب مشارکت همه ذی‌نفعان را در حوزه تحقق مسئولیت اجتماعی در دستور کار دارد و با مشارکت مردم و همه ذی نفعان و کسانی که در حوزه مسئولیت اجتماعی کار می‌کنند، این هدف را دنبال می‌کند، در این زمینه باید یادآور شوم که فقط در یک مورد، راندمان کشاورزی در حوزه‌های تحت آموزش فولاد مبارکه، افزایش راندمان تا ۱۵ درصد را نشان می‌دهد، همچنین در حوزه دامداری نیز در حوزه واکسیناسیون دام برای ارتقای بهره وری مشارکت داشتیم. علاوه بر این این شرکت توانست تندیس طلایی مسئولیت اجتماعی و پایداری بنگاه‌های اقتصادی را کسب کند.

 


گزارش مدیرعامل فولاد مبارکه در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت(۶):
🔻 درآمد عملیاتی ۲۴۰ همتی و سود خالص ۹۲ همتی فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۲/ بازده ۴۰ درصدی سهام این شرکت و بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری در سال گذشته

محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:
🔹 فولاد مبارکه در حوزه فروش سال گذشته با بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن صادرات به صورت مستقیم، صادرکننده اول غیرنفتی کشور بوده است. این شرکت در سال ۱۴۰۲ جمعا حدود ۸.۸ میلیون تن محصول را به فروش رسانده است.
🔹 درآمد عملیاتی فولاد مبارکه در سال گذشته ۲۴۰ همت بود که بیش از ۵۰ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است و ۹۲ همت سود خالص داشتیم که ۳۶ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد و این میزان نسبت به متوسط صنعت که امروز حدود ۱۸ درصد است، بیش از ۲ برابر است.
🔹نسبت‌های مالی در فولاد مبارکه همه بهبود یافته و بازده ۴۰ درصدی سهام فولاد مبارکه نشان می‌دهد. این سهام بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری در سال گذشته بوده است.


گزارش مدیرعامل فولاد مبارکه در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت(۷):
🔻۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سود خالص از دست رفته شرکت فولاد مبارکه به دلیل محدودیت انرژی در سال گذشته

محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:
🔹 ۲ چالش اصلی شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته تامین انرژی و تامین مالی بوده است. برنامه‌ریزی‌ها در حوزه خودتامینی انرژی در شرکت فولاد مبارکه به گونه‌ای است که بتوانیم چالش انرژی را تا ۲ سال آینده حل کنیم اما باید بدانیم سال گذشته حدود ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سود خالص شرکت به دلیل محدودیت انرژی از دست رفت.
🔹 نکته دیگر این است که هزینه‌های مالی در شرکت به شدت رو به افزایش است اما ما سال گذشته سعی کردیم به خواست سهامداران، تقسیم سود بالایی انجام دهیم و با تامین مالی این هزینه‌ها را جبران کنیم.
🔹 هزینه‌های مالی شرکت سال گذشته ۱۳۵ درصد افزایش یافته و ما ۴۰ همت تامین مالی را انجام داده‌ایم که مبلغ کمی نیست، نرخ بهره از ۱۸ به ۲۳ درصد رسیده و از سهامداران می‌خواهیم در این زمینه همکاری ویژه‌ای داشته باشند./

 

 

تکمیلی از مجمع سالیانه فولاد مبارکه:
🔻حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی، تشکیل هسته‌های فناور و سرمایه گذاری در شرکت‌های بالغ دانش‌بنیان

🔹فولاد مبارکه، جهت راهبری و توسعه اکوسیستم نوآوری خود، «صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی فولاد مبارکه اصفهان»(MSTID Fund) را تأسیس نموده است. این شرکت، ذیل سه فرایند اصلی حمایت از مراکز نوآوری دانشگاهی (Innoversity)، مراکز نوآوری شهری (Innotechcity) و کارخانه نوآوری (Innofactory) به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان و همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی می‌پردازد که منجر به حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی، تشکیل هسته‌های فناور و سرمایه گذاری در شرکت‌های بالغ دانش‌بنیان شده است.
🔹از مهم‌ترین نتایج حاصل شده از رویکردهای واحد تحقیق و توسعه در فولاد مبارکه، می‌توان به آغاز بیش از ۶۰ طرح تحقیقاتی در سال ۱۴۰۲ و افزایش تعداد مراکز تحقیقاتی همکار به بیش از ۱۴۰ مرکز (شامل دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و..) اشاره نمود. هم اکنون حدود ۱۶۰ پروژه تحقیقاتی به اعتبار جمعا ۲.۴۳۵ میلیارد ریال، در دست انجام است. گردآوری وتنظیم: وب سایت بورس نگار-منابع: کدال/ روابط عمومی فولاد مبارکه /کانال آگاه

برچسب ها: ,,,,,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان