کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

🔴همه چیز درباره تتر وفرق آن با دلار: چگونه تتر بخریم؟ چگونه از نرخ تتر روند دلار را پیش بینی کنیم؟ چرا اهمیت تتر در ایران بیشتر از سایر نقاط دنیاست؟

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 21 دقيقه

 
🔴 همه چیز درباره تتر؛ فرق تتر با دلار چیست؟ چگونه تتر بخریم؟ چگونه از نرخ تتر روند دلار را پیش بینی کنیم؟ چرا اهمیت تتر در ایران بیشتر از سایر نقاط دنیاست؟ برای سرمایه گذاری دلار بخریم یا تتر؟  تتر (Tether) یک رمز ارز با قیمت ثابت ( Stablecoin) است و با بیت کوین تفاوت دارد
 

وب سایت بورس نگار - تتر (Tether) در واقع معادل دیجیتال نرخ دلار است  و با نماد USDT شناخته می‌شود تتر یک رمز ارز با قیمت ثابت (یا همان استیبل کوین Stablecoin) است اما چرا اهمیت تتر در ایران بیشتر از سایر نقاط دنیاست؟
در ایران تتر نشاندهنده انتظارات از معاملات آینده دلار است بطوریکه بالا بودن نرخ ریالی تتر در بازار نسبت به نرخ ریالی دلار نشاندهنده این است که انتظارات برای رشد دلار در روزهای آتی وجود دارد و بالعکس بنابراین میتوان از نرخ تتر روند روزهای آتی نرخ دلار را پیش بینی کرد. یک دلیل دیگر اهمیت تتر در ایران محدودیتهای اعمال شده برای معاملات دلار و نگهداری آن است...

 


بازار دیجیتال - تتر (Tether) در واقع معادل دیجیتال نرخ دلار است  و با نماد USDT شناخته می‌شود تتر یک رمز ارز با قیمت ثابت (یا همان استیبل کوین Stablecoin) است اما چرا اهمیت تتر در ایران بیشتر از سایر نقاط دنیاست؟
در ایران تتر نشاندهنده انتظارات از معاملات آینده دلار است بطوریکه بالا بودن نرخ ریالی تتر در بازار نسبت به نرخ ریالی دلار نشاندهنده این است که انتظارات برای رشد دلار در روزهای آتی وجود دارد و بالعکس بنابراین میتوان از نرخ تتر روند روزهای آتی نرخ دلار را پیش بینی کرد. یک دلیل دیگر اهمیت تتر در ایران محدودیتهای اعمال شده برای معاملات دلار و نگهداری آن است .برخلاف بیت کوین و سایر رمزارزها که نوسانات قیمتی روزانه را تجربه می‌کنند، تتر با حفظ قیمت خود در سطح جهانی یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذارانی است که می‌خواهند بخشی از سرمایه خود را به دارایی فیات تبدیل کنند.

 


تتر چیست؟
تتر یک ارز دیجیتال با قیمت ثابت (استیبل کوین) است که به دلار آمریکا وابستگی قیمتی دارد و با نماد USDT شناخته می‌شود. در نتیجه، قیمت تتر تنها با قیمت دلار نوسان می‌کند و با دلارهایی که بنیاد تتر ذخیره کرده است پشتیبانی می‌شود. ارز دیجیتال USDT توسط بنیاد تتر (Tether) خلق شده است که اصالت آن به شرکت هنگ کنگی IFinex برمی‌گردد.

تتر به‌عنوان یک استیبل کوین در بازار ارزهای دیجیتال که به نوسانات شدید قیمتی معروف است، ثبات و پایداری خود را حفظ می‌کند و یک گزینه کم ریسک برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. تتر خود را به‌عنوان مهم‌ترین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال با قیمت ثابت در بین فعالان بازار ارزهای دیجیتال معرفی کرده است. همچنین تتر دارای بیش‌ترین ارز بازار در بین استیبل کوین‌های موجود در بازار است. از آنجا که تتر قیمت ثابتی دارد از این ارز دیجیتال به‌عنوان یک جفت‌ارز برای خریداری سایر رمزارزها استفاده می‌شود که این مسئله یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است.

برخلاف بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال که نوسانات قیمتی روزانه را تجربه می‌کنند، تتر با حفظ قیمت خود در سطح جهانی یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذارانی است که می‌خواهند بخشی از سرمایه خود را به دارایی فیات تبدیل کنند.


استیبل کوین چیست؟
استیبل کوین‌ (Stablecoin) یا ارز دیجیتال باثبات یک نوع ارز دیجیتال است که قیمت آن همواره ثابت است. استیبل کوین‌ها معمولاً پشتوانه‌هایی مانند دلار آمریکا، طلا یا دیگر ارزهای فیات دارند و به آنها وابستگی قیمتی دارند. این ارزهای دیجیتال از نوسانات معمول موجود در بازار ارزهای دیجیتال در امان هستند و پایداری بیشتری نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال دارند. در حال حاضر، تتر USDT بزرگ‌ترین و مهم‌ترین استیبل کوین موجود در بازار ارزهای دیجیتال است. استیبل کوین‌ها در سال‌های اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کرده‌اند و محبوبیت بالایی نزد فعالان بازار ارزهای دیجیتال پیدا کرده‌اند. یو اس دی کوین (USDC)، دای (DAI)، پکس گلد (PAX Gold) و تتر گلد (Tether Gold) نیز از دیگر استیبل کوین‌های معروف بازار هستند.


تتر چگونه کار می‌کند؟
ثبات قیمتی USDT به‌دلیل پشتوانه‌های ارزی آن و ذخیره دلاری است که خالقان این ارز برای حفظ ارزش این ارز دیجیتال در نظر گرفته‌اند. بنیاد تتر ادعا می‌کند که به‌اندازه کلیه تترهای عرضه شده که در گردش هستند دلار آمریکا یا دارایی‌های دیگر در اختیار دارد. به بیان دیگر، بنیاد تتر ادعا می‌کند که به ازای هر توکن تتر که در بازار در گردش است، یک دلار ذخیره کرده است که می‌تواند به‌صورت دلار نقدی یا معادل‌های دلار نقدی مانند اوراق قرضه کوتاه مدت یا سپرده‌های زمانی باشد.

در وب‌سایت تتر، این بنیاد به‌صورت روزانه گزارشاتی در رابطه با مقدار ذخایری که این بنیاد به‌عنوان پشتوانه تتر در اختیار دارد منتشر می‌شود. در سالیان اخیر سوالات و ابهاماتی در رابطه با ذخایر تتر موجود وجود داشته است که همین مسئله موجب بازرسی کمیسیون معاملات کالایی آتی (CFTC)  ایالات متحده و دادستانی نیویورک از بنیاد تتر شد.

سرمایه‌گذاران می‌توانند از طرافی‌های مختلف تتر را خریداری کنند. وقتی شما اقدام به سرمایه‌گذاری ۱۰۰ دلاری روی تتر می‌کنید، تقریبا ۱۰۰ توکن تتر USDT در ازای سرمایه‌گذاری خود دریافت می‌کند. پس از آن شرکت تتر برای حفظ وابستگی قیمتی تتر و دلار (۱ دلار = ۱ تتر)، ۱۰۰ دلار به ذخایر خود می‌افزاید و به‌ همین ترتیب این‌گونه است که قیمت این ارز ثابت می‌ماند.

استیبل کوین USDT با استفاده از مکانیزم توکن‌سازی (Tokenization) کار می‌کند. توکنیزیشن شامل تبدیل دارایی‌های نظیر ارزهای فیات به توکن‌های دیجیتالی است که می‌توانند در یک بلاک چین معامله شوند. توکن‌های تولید شده برای کاربرانی صادر می‌شود که می‌توانند در صرافی‌های مختلف ارزهای دیجیتال، از آن‌ها برای تراکنش استفاده کنند.

ارزش USDT از طریق ترکیبی از نیروهای بازار و ذخایر دلاری Tether Limited حفظ می‌شود. هنگامی که تقاضا برای USDT افزایش می‌یابد، قیمت USDT می‌تواند به بالای ۱ دلار افزایش یابد و با کاهش تقاضا قیمت آن اندکی کمتر از ۱ دلار شود. تتر لیمیتد همچنین می‌تواند از ذخایر دلاری خود برای بازخرید توکن‌های USDT در گردش استفاده کند که نتیجه‌ی آن کاهش عرضه و افزایش قیمت است.

 

چگونه قیمت تتر ثابت باقی می‌ماند؟
ثابت ماندن قیمت تتر به‌دلیل راهکاری است که بنیاد تتر برای این منظور در نظر گرفته است. راه‌حل تتر این است که به ازای هر یک تتر یک دلار آمریکا یا دارایی معادل آن وارد ذخیره این بنیاد می‌شود و به این ترتیب قیمت دلاری این ارز همواره ثابت می‌ماند. به طور کلی، قیمت ثابت تتر از طریق فرآیند صدور و بازخرید حفظ می‌شود که تضمین می‌کند همیشه نسبت یک‌به‌یک بین توکن‌های تتر و دلارهای ذخیره شده در سپرده این مؤسسه وجود دارد.


عوامل تأثیرگذار بر قیمت تتر
در سطح جهانی، تمامی عوامل تاثیرگذار بر دلار جهانی می‌توانند روی قیمت تتر نیز تأثیرگذار باشند. از طرف دیگر، تقاضای بازار، تعداد USDT‌های در گردش و احساسات بازار نیز می‌توانند تأثیراتی هرچند اندک روی قیمت تتر در بازار داشته باشند. در هر صورت، در هر دوره زمانی مختلف باید به‌صورت جداگانه این عوامل را بررسی کرده و با توجه به این عوامل تصمیم مناسب برای سرمایه‌گذاری روی تتر را اتخاذ کرد. به‌طور کلی موارد زیر می‌توانند روی قیمت تتر تأثیرگذار باشند:


داستان تتر چه بود؟
تتر در سال ۲۰۱۴ توسط ریو کالینز (Reeve Collins)، کریگ سلارز (Craig Sellars) و براک پیرس (Brock Pierce) خلق شد. اولین تلاش این سه نفر برای ایجاد یک استیبل کوین با نام ریل کوین (Realcoin) بود که موفقیت چندانی رد پی نداشت و بعدها این استیبل کوین به تتر تغییر نام یافت. یک سال بعد و در سال ۲۰۱۵، تتر توسط خریدارانی از کشور هنگ کنگ که مالک صرافی ارز دیجیتال بیت فینکس (Bitfinex) نیز بودند خریداری شد و تتر مالکین جدید به خود دید و از ژانویه ۲۰۱۵ در این صرافی قابل‌معامله شد. پس از آن و با راهیابی به اکوسیستم بیت فینکس، محبوبیت این استیبل کوین بالا و بالاتر رفت. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کنیم که پیش از سال ۲۰۱۴ و به‌طور دقیق تر در سال ۲۰۱۲ جی آر ویلت (J.R. Willett) سعی کرده بود تا ارزهای دیجیتال جدیدی با پروتکل بیت کوین خلق کند و ایده را با چندین نفر به اشتراک گذاشت.


یکی از آن افراد بعدها به یکی از بنیان‌گذاران تتر تبدیل شد. داستان از این قرار بود که در سال ۲۰۱۲، جی آر ویلت مقاله‌ای منتشر کرد و در آن احتمال ایجاد یک رمزارز بر بستر بلاک چین بیت کوین را بررسی کرد. او ایدهٔ ایجاد رمزارز جدیدی به‌نام مسترکوین (Mastercoin) را مطرح کرد و برای این کار بنیادی به‌نام بنیاد مسترکوین را به وجود آورد. بعدها نام این بنیاد به اومنی (Omni) تغییر کرد. اومنی در واقع ایده‌ای بود که امکان استفاده از راهکارهای لایهٔ دوم در بلاک چین بیت کوین را مطرح می‌کرد. اومنی بعدها به زیرساخت فناورانه‌ای برای ایجاد رمزارزی شد که حالا آن را با نام تتر و نماد USDT می‌شناسیم. پیرس، سلار و کالینز از این راهکار ویلت استفاده کرده و استیبل کوین ریل کوین را به‌وجود آوردند که بعدتر به تتر تغییر نام پیدا کرد.


همزمان با رشد تتر در بازار و پس از ورود تتر به بلاک چین‌های مختلف، شرکای بانکی تایوانی این استیبل کوین نگرانی‌هایی در رابطه با احراز هویت (KYC) و دیگر بررسی‌هایی که لازم است روی این توکن صورت بگیرد ابراز کردند و نهایتاً در سال ۲۰۱۷ شراکت خود با تتر را تمام کردند. پس از این اتفاق، تتر تلاش برای پیدا کردن یک شریک بانکی دیگر را آغاز کرد و در نهایت با شرکای بانکی از کشورهای پورتوریکو و باهاماس به توافق رسید. در همین حین، بازار ارزهای دیجیتال نیز یک روند گاوی را پشت سر می‌گذاشت و همین مسئله موجب افزایش تقاضا و ارزش بازار ترت و در نتیجه افزایش قابل‌توجه محبوبیت تتر شد.


تتر در ابتدا خلق شده بود تا از شبکه بیت کوین استفاده کند اما رفته‌رفته خود را روی بسیاری از بلاک چین‌های مطرح در فضای ارزهای دیجیتال گسترش داد. شرکت تتر در کشور بریتیش ویرجین آیلندز (British Virgin Islands) ثبت شده است و مالکین آن به‌طور مشترک همچنان مالک بیت فاینکس نیز هستند.


کاربردهای ارز تتر
تتر کاربردهای زیادی دارد که در اینجا می‌توان به برخی از آنها اشاره کرد. برای مثال می‌توانید از تتر به‌عنوان یک جفت ارز برای خرید سایر ارزهای دیجیتال استفاده کنید. کاربرد دیگر تتر حفظ پایداری، ثبات و ارزش دارایی شماست. تتر به‌دلیل ماهیت قیمتی باثبات خود یک گزینه مناسب برای حفظ ارزش دارایی دیجیتال شماست. شما می‌توانید با خریداری تتر ریسک از دست دادن ناگهانی و کاهش ارزش دارایی خود را به حداقل برسانید. به‌طور کلی کاربردهای تتر در بازار ارزهای دیجیتال طبق موارد زیر دسته‌بندی می‌شود:


ترید کردن
تتر یکی از رایج‌ترین جفت‌ارزها برای معامله رمزارزها در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال است.


کاهش ریسک
قیمت USDT نسبت به سایر رمز ارزهای، ثبات بسیار بالایی دارد و می‌توان با استفاده از تتر از نوسانات شدید قیمتی در بازار ارزهای دیجیتال در امان بود.


ابزار پرداخت
برخی از کسب و کارها و فروشندگان آنلاین در سرتاسر دنیا، تتر را به‌عنوان یک ابزار پرداخت برای محصولات و خدمات خود می‌پذیرند. چراکه انتقال آن بسیار سریع و آسان است و قیمت آن نوسان ندارد.


انتقال بین‌المللی پول
انتقالِ فرامرزی Tether سریع‌تر، آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از سایر روش‌ها است و پیچیدگی‌های سایر روش‌ها مانند ثبت‌نام، احراز هویت و مسائل مربوط به قانون‌گذاری را ندارد.


پشتوانه تتر چیست؟
پشتوانه اصلی تتر USDT دلار ایالات متحده آمریکاست. بدین صورت که به ازای هر تتر موجود در بازار، طبق ادعای بنیاد تتر یک دلار آمریکا یا دارایی‌ معادل آن ذخیره می‌شود. به ادعای تتر لیمیتد، دارایی‌های واقعی مانند ارزهای فیات، معادل‌های نقدی، اوراق بهادار و سایر دارایی‌ها و مطالبات از وام‌های تتر که در حساب‌هایی تحت مالکیت و مدیریت تتر لیمیتد ذخیره می‌شوند، توکن‌های تتر را پشتیبانی می‌کنند. با این حال ماهیت دقیق این ذخایر و نحوه‌ی مدیریت آن مورد بحث است. برخی منتقدان در مورد شفافیت و پاسخگویی کامل تتر لیمیتد نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند و معتقد هستند که ذخایر تتر به‌طور کامل پشتیبانی نمی‌شود. از سپتامبر ۲۰۲۱، تتر لیمیتد ادعا می‌کند که هر توکن تتر با بیش از ۷۵ درصد وجه نقد و معادل‌های نقدی، دارایی‌هایی مانند وام‌های تضمین شده، اوراق قرضه شرکتی و فلزات گران‌بها پشتیبانی می‌شود.


ویژگی‌های ارز دیجیتال تتر
اولین چیزی که موجب خاص بودن تتر می‌شود ثبات قیمتی و همه‌گیری آن است. تتر به‌عنوان یک استیبل کوین از نوسانات قیمتی موجود در بازار ارزهای دیجیتال در امان است. تتر که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین استیبل کوین از لحاظ ارزش بازار است، در بین سرمایه‌گذاران در سراسر دنیا بسیار فراگیر شده است. امروزه در بسیاری از کشورهای جهان از رمزارز تتر برای حفظ ارزش دارایی استفاده می‌شود. همچنین با تتر می‌توان به آسانی و به‌سرعت پرداخت‌های بین‌المللی انجام داد که این مسئله یکی دیگر از عوامل منحصر به فرد بودن تتر در بین ارزهای دیجیتال و همچنین در دسته‌بندی استیبل کوین‌هاست.


تتر چگونه قیمت‌گذاری می‌شود؟
قیمت تتر همواره برابر با یک دلار آمریکاست و تغییرات قیمتی آن معطوف به تغییرات دلار جهانی است. البته این احتمال وجود دارد که گاهی قیمت تتر اندکی با قیمت دلار جهانی تفاوت داشته باشد اما از آنجا که معمولاً این اختلاف بسیار ناچیز است تاثیر چندانی روی قیمت USDT ندارد.

قیمت ریالی تتر نیز تقریباً برابر با قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد است. از آنجا که دلار در ایران ثبات قیمتی مناسبی ندارد، قیمت ریالی تتر همواره در حال تغییر و نوسان است. لازم به ذکر است که نزدیکی قیمت ریالی تتر با قیمت دلار در بازار آزاد به مانند نزدیکی قیمت تتر و دلار جهانی نیست و این نکته‌ای است که سرمایه‌گذاران در داخل ایران باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.


مزایا و معایب تتر
استیبل کوین تتر USDT که با ارزش دلار آمریکا مرتبط است، مزایای مختلفی دارد که موجب محبوبیت آن بین کاربران شده است. چند مورد از مزایای USDT عبارت‌اند از:


ارزش پایدار
تتر برای حفظ ارزش پایدار در برابر دلار آمریکا طراحی شده و می‌تواند برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال اجتناب کنند، مناسب باشد.


تراکنش‌های سریع
تراکنش‌های Tether به سرعت پردازش می‌شوند و زمان تأیید معمولاً تنها چند دقیقه طول می‌کشد.


کارمزد تراکنش‌های پایین
به دلیل کارمزد تراکنش پایین، تتر گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای ارسال پول در سطح بین‌المللی است.


در دسترس بودن
تتر به طور گسترده در صرافی‌های ارز دیجیتال از جمله صرافی آنلاین پذیرفته شده و به راحتی در دسترس است.


نقدشوندگی
تتر یکی از نقدشونده‌ترین ارزهای دیجیتال است که به‌دلیل حجم معاملات بالایی که دارد، خرید و فروش آن آسان است. هر زمان که اراده کنید می‌توانید تتر خود را به ریال یا سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کنید.

 


تفاوت USDT با BTC چیست؟ مقایسه تتر و بیت کوین
تتر توسط معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی استفاده می‌شود که می‌خواهند یک ارز دیجیتال با ثبات داشته باشند و در معرض نوسانات مشابه سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (BTC) نباشند. همچنین تتر معمولاً به عنوان وسیله‌ای برای انتقال ارزش بین صرافی‌های ارزهای دیجیتال بدون استفاده از کانال‌های بانکی سنتی استفاده می‌شود. اما بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که توسط هیچ نهاد مرکزی کنترل نمی‌شود، در یک شبکه همتا به همتا عمل می‌کند و ارزش آن توسط عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. یکی دیگر از تفاوت‌های مهم بین تتر و بیت کوین، فناوری زیربنایی آن‌ها است. تتر مبتنی بر بلاکچین‌های دیگر ساخته‌شده است، در حالی که بیت کوین از فناوری بلاک چین خود استفاده می‌کند.

 


مقایسه تتر و دلار
تتر (USDT) و دلار آمریکا هر دو تقریباً ارزشی برابر، اما تفاوت‌های قابل توجهی دارند. دلار آمریکا توسط دولت ایالات متحده حمایت می‌شود و یک ارز با ثبات و نوسانات کم محسوب می‌شود، در مقابل تتر یک استیبل کوین هم‌ارزش با دلار آمریکا است. در حالی که دلار آمریکا به طور گسترده‌ای پذیرفته شده و از طریق سیستم‌های بانکی سنتی قابل دسترسی است، تتر در درجه اول به عنوان یک ارز دیجیتال در مبادلات این دارایی‌ها استفاده می‌شود. دلار و تتر هر دو قابل انتقال هستند، اما تتر در مقایسه با سیستم‌های بانکی سنتی، انتقال سریع‌تر با کارمزد کمتر را ارائه می‌کند. در نهایت، دلار آمریکا به دلیل حمایت دولت نسبتاً ایمن در نظر گرفته می‌شود، در حالی که گاهی تتر به دلیل عدم‌شفافیت و نگرانی در مورد مقدار کافی ذخایر دلاری خود برای توکن‌های USDT بعضاً مورد انتقاد قرار می‌گیرد.


چرا تتر مهم‌ترین استیبل کوین است؟
تتر بیش‌ترین سهم استیبل کوین‌ها از بازار را به خود اختصاص داده است و با اختلاف بزرگ‌ترین ارز دیجیتال با قیمت ثابت از لحاظ ارزش بازار است. تتر در سراسر دنیا شناخته‌شده است و افراد بسیاری را درگیر کرده است. هیچ استیبل کوین دیگری فراگیری تتر را ندارد و نمی‌تواند نقشی که تتر در بازار ارزهای دیجیتال بازی می‌کند را ایفا کند. از این رو، تتر مهم‌ترین استیبل کوین در بازار ارزهای دیجیتال است.


آیا تتر گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری است؟
باید در نظر داشت که تتر یک استیبل کوین متصل به دلار است که هدف اصلی آن حفظ ارزش است. به‌دلیل مکانیسم حفظ ثبات قیمت این ارز دیجیتال که تضمین‌کننده‌ی نسبت ارزش یک‌به‌یک آن با دلار آمریکا است، طبیعتاً نباید انتظار افزایش قیمت دلاری آن را داشته باشیم. در واقع افزایش یا کاهش قیمت دلاری تتر ابداً خبر خوبی نیست. در ایران یا کشورهای با نرخ تورم بالا اما که ذخیره دلار به‌عنوان ارزی با‌ثبات‌تر از ارز ملی رایج است، تتر نیز گزینه‌ای محبوب بین عموم مردم برای حفظ ارزش سرمایه‌شان است.


روش‌های به‌دست آوردن تتر؛ 
تقریبا هیچ روشِ کاملا رایگانی برای به دست آوردن تتر وجود ندارد. ممکن است برخی از وب‌سایت‌ها یا پیج‌ها در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی وعدهٔ ارائه USDT رایگان به کاربران خود را بدهند؛ اما بسیاری این وب‌سایت‌ها کلاهبرداری هستند و سعی می‌کنند با روش‌های مختلف کیف پول کاربران خود را خالی کنند. برخی دیگر ممکن است مستقیما کلاهبردار نباشند، اما با دریافت اطلاعات شخصی غیرضروری، امنیت و حریم خصوصی کاربران را تهدید کنند. برخی دیگر نیز ممکن است پاداش ناچیزی به کاربران خود ارائه دهند، اما آن را مشروط به ساعت‌ها بازدید از سایت، تبلیغات و ویدیوهای مختلف کنند. بنابراین، باید به هر وعده‌ای برای دریافت تتر رایگان به دید شک و تردید نگریست.

با این حال، روش‌هایی مانند تامین نقدینگی برای صرافی‌های غیرمتمرکز می‌تواند روش مناسبی برای دریافت پاداش تتری باشد، اما از آنجا که این کار مستلزم داشتن سرمایهٔ اولیه است، نمی‌توان آن را روشی رایگان برای دریافت Tether به حساب آورد.

 


خرید تتر با تومان و ریال در ایران
اگر قصد خریداری تتر USDT را دارید می‌توانید به صفحه مورد نظر این ارز در صرافی مراجعه کنید و پس از واریز پول از درگاه بانکی، با ثبت سفارش مورد نظر خود اقدام به خریداری تتر با تومان یا ریال کنید.


با تتر چه چیزهایی می‌توان خرید؟
کاربران می‌توانند از تتر برای خرید دیگر ارزهای دیجیتال و همچنین پرداخت‌های بین‌المللی استفاده کنند. از این رو می‌توان کالاها و خدمات بسیاری را در سطح بین‌المللی توسط تتر خریداری کرد.


بهترین کیف پول‌های تتر
انتخاب نوع کیف پول تتر به چگونگی استفاده از تتر و مقداری که می‌خواهید انواع تتر را برای خود ذخیره کنید بستگی دارد. کیف پول‌های سخت‌افزاری (Hardware wallets) یا کیف پول‌های سرد (Cold wallets)، امن‌ترین گزینه برای برای ذخیره و پشتیبانی آفلاین به عنوان یک کیف پول ارز دیجیتال هستند.


کیف پول سخت‌افزاری
کیف پول سخت‌افزاری کیف پولی است که به صورت آفلاین کار می‌کند و امنیت بسیار بالایی دارد. هرچند این کیف پول‌‌ها گزینه گرانی محسوب می‌شوند، اما برای کاربرانی که می‌خواهند مقادیر زیادی از انواع تتر را ذخیره کنند بسیار مناسب هستند. به‌طور کلی، انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر، ترزور، کیپ‌کی و کول والت گزینه‌های بسیار امنی برای ذخیره، ارسال و دریافت تتر در اکثر شبکه‌ها است.


کیف پول‌های نرم‌افزاری
دیگر گزینه در بین کیف پول‌های مناسب برای انواع تتر، کیف پول‌‌های نرم‌افزاری هستند. این کیف پول‌ها به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند و گزینه‌ای رایگان، آسان و در‌ دسترس هستند. این کیف پول‌‌‌ها را می‌توان به آسانی از طریق گوشی‌های هوشمند و یا اپلیکیشن‌های دسکتاپ استفاده کرد. کیف پول‌های نرم‌افزاری می‌توانند از نوع حضانتی و یا غیر‌حضانتی باشند. در نوع حضانتی، سرویس ارائه‌دهنده خدمات، از طرف کاربر کلید خصوصی را مدیریت کرده و از آن نسخه پشتیبان تهیه می‌کند. در نوع غیرحضانتی نیز با استفاده از المان‌های امن موجود بر روی دستگاه کاربر، عملیات ذخیره کلید خصوصی انجام می‌شود؛ در واقع در کیف پول‌های غیرحضانتی، کنترل کلید خصوصی و کلمات بازیابی در اختیار کاربر است و به همین دلیل امنیت بالاتری نسبت به کیف پول‌های حضانتی دارند.

ذکر این نکته در رابطه با کیف پول‌های نرم افزاری لازم است که هرچند که استفاده از این نوع کیف پول راحت‌تر است اما این کیف پول‌ها در مقایسه با کیف پول‌های سخت‌افزاری دارای امنیت کمتری هستند و بهتر است که مقادیر کم از انواع تتر در درون این کیف پول‌ها ذخیره شود. از جمله کیف پول‌های نرم‌افزاری عبارتند از لاکت ولت (Locket Wallet)، تراست ولت، اکسودوس، کوینومی و اتمیک والت که برای ذخیره‌ی تتر مناسب هستند.

کیف پول‌های تحت وب و آنلاین نیز از دیگر گزینه‌های موجود برای ذخیره انواع تتر هستند. استفاده از آنها رایگان و آسان است و دسترسی به آنها از طریق چندین دستگاه با استفاده از یک مرورگر وب امکان‌پذیر است؛ هرچند که این آسانی به قیمت امنیت کمتر نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تمام می‌شود. کیف پول متامسک که یک کیف پول تحت وب (افزونه‌ی کروم) است، یکی از بهترین کیف پول‌ها برای پشتیبانی از تتر اتریومی است.


آیا خرید تتر در ایران قانونی است؟
بله، خرید تتر در ایران قانونی است و کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت و اپلیکیشن صرافی انجام امور مربوط به ثبت نام و احراز هویت به‌صورت قانونی و به‌راحتی اقدام به خریداری تتر کنند.


آینده قیمت USDT؛ آيا قیمت تتر همیشه ثابت باقی می‌ماند؟
تتر به‌گونه‌ای طراحی شده است که قیمت آن همواره برابر با یک دلار باشد. بنیاد تتر با ضرب کردن توکن‌های جدید در شرایطی که تقاضا بالاست و همچنین با بازخرید و سوزاندن توکن‌های در شرایطی که عرضه در بازار زیاد است، تلاش می‌کند این برابری قیمتی را حفظ کند. اگر اتفاق عجیب و ناگواری از نظر ریسک‌های ناشی از قانون‌گذاری یا ریسک‌های مربوط به امور فنی رخ ندهد، انتظار می‌رود این برابری قیمتی حفظ شود.
گردآوری و تنظیم: وب سایت بورس نگار منابع: ویکی پدیا/ ارزدیحیتال/ نوبیتکس

برچسب ها: ,,,,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان